Drukarnia Majorczyk

Introligatornia

Jakość ma znaczenie – wiemy to doskonale. Dbamy więc o to, aby przygotowywane przez nas materiały reklamowe posiadały odpowiednią oprawę. Nie dość, że stosujemy nowoczesne metody druku, to na dodatek robimy wszystko, aby zlecone katalogi, broszury czy foldery prezentowały się idealnie z każdej strony. W tym celu prowadzimy introligatornię – miejsce, w którym nadajemy materiałom drukowanym odpowiednie wykończenie. Nie ograniczamy się jedynie do jednej metody: doskonalimy nasz warsztat, aby utworzyć nośnik reklamy, który przypadnie do gustu nie tylko naszemu własnemu klientowi, ale także tym, do których przekaz ten jest kierowany bezpośrednio – a zatem konsumentom. Podczas obmyślania projektu dla katalogu produktów, folderu z wykazem świadczonych usług czy broszury informacyjnej warto zastanowić się także nad tym, w jaki sposób materiały reklamowe mają zostać wykończone – a zatem czym je zwieńczyć, aby były jeszcze bardziej atrakcyjne. W tym miejscu służymy naszą fachową pomocą.

Nasza introligatornia wyposażona jest w nowoczesne urządzenia umożliwiające przygotowanie opraw dla wielostronicowych materiałów reklamowych. Oprawa może przybrać formę zeszytową lub książkową, posiadać dodatkowe zdobienia bądź zostać poddana uszlachetnieniu. Końcowy wygląd zależeć będzie od tego, jaką funkcję mają pełnić i w czyje ręce trafić. Przyjmiemy gotowy projekt lub doradzimy odpowiednie rozwiązanie. Doskonale wiemy, jakiego typu oprawy zastosować, aby materiały reklamowe prezentowały się atrakcyjnie, a do tego były solidne i trwałe. Dowiedz się, jak działamy i jakiego typu usługi introligatorskie możemy dla Ciebie zrealizować.

 

Drukarnia Majorczyk – introligatornia

 

Tworzeniem opraw oraz okładek w przemyśle poligraficznym zajmuje się introligator. Czasem mawia się, że zawód ten w swej tradycyjnej odsłonie zupełnie zanikł. Nie możemy się z tym zgodzić: co prawda dziś w pracach tego typu pomagają nam nowoczesne urządzenia, jednak wiedza na temat opraw sięgająca początków tej wyjątkowej profesji towarzyszy nam do dziś. Korzystamy z niej na co dzień, przygotowując okładki dla folderów, broszur, katalogów oraz innych materiałów reklamowych, których format przypomina zeszyty bądź niewielkie objętościowo książki.

 

W introligatorni odbywa się proces wykończeniowy – otrzymujemy gotowy wydruk, który następnie należy oprawić przy użyciu jednej ze stosowanych powszechnie metod. Obejmuje on nie tylko przygotowywanie okładki, ale także takie spajanie ze sobą wszystkich elementów, pozwalające na uzyskanie solidnie wykonanych materiałów reklamowych, które będzie można bez problemów przeglądać, kartkować oraz rozkładać.

 

W naszej introligatorni przygotowujemy okładki oraz oprawy jedną z wymienionych poniżej metod. Przed złożeniem zamówienia warto poznać charakter każdej z nich. Dzięki temu już na etapie tworzenia projektu znacznie łatwiej będzie wyobrazić sobie efekt naszych prac. W ramach świadczonych usług introligatorskich proponujemy:

Bigowanie

To metoda oznaczania materiałów tak, aby w wyznaczonym miejscu możliwe było ich zginanie. Aby nie uszkodzić struktury papieru lub kartonu używamy specjalnych narzędzi, dzięki którym wyraźnie zaznaczamy miejsce zgięcia bez wpływu na jakość samego materiału. Zwykle są to noże bigujące, krążkowe, przekrawające oraz perforujące. Wybór zależy od tego, jak wyraźne zaznaczenie chcemy uzyskać. Efekt, jeśli chodzi o zgięcie, zawsze jest jednak taki sam: wygląd materiału zostaje zmieniony bez szkody dla struktury papieru.

Falcowanie

Kolejną usługą jest falcowanie, czyli wielokrotne składanie papieru w arkusze. Czynność ta odbywa się na specjalnej maszynie, która nazywa się falcerką . Za sprawą tej metody materiały przybierają formę składek w określonym formacie i z konkretną liczbą stron. Dzięki temu, że korzystamy z nowoczesnych rozwiązań, falcowanie odbywa się w dowolnych proporcjach – w zależności od tego, jak ostatecznie mają wyglądać materiały reklamowe.

Sztancowanie

Inaczej wykrawanie, czyli czynność, dzięki której z gotowego arkusza introligator pozyskuje papierowe bądź kartonowe podłoże według konkretnego wzoru. Decydujemy się na nią w sytuacji, w której konieczne jest przygotowanie materiałów o nietypowych kształtach, z którymi nie poradziłaby sobie zwykła gilotyna introligatorska. W tym celu stosuje się specjalne wykrojniki ułatwiające precyzyjne wykrawanie. Metoda ta znakomicie sprawdza się podczas prac wykończeniowych nad materiałami o spersonalizowanym wyglądzie.

Klejenie

Jak sama nazwa wskazuje, jest to metoda łączenia materiałów drukowanych tak, aby zyskały formę zeszytową lub książkową. Do scalania wykorzystujemy mocny klej, który nie niszczy struktury papieru, a jednocześnie pozwala na uzyskanie trwałego efektu wykończeniowego.

Introligatornia Drukarni Majorczyk - postaw na
doświadczenie i nowoczesność

Jeśli jesteś zainteresowany przygotowaniem materiałów reklamowych oraz produkcyjnych, takich jak katalogi, foldery, broszury czy gazetki promocyjne, skorzystaj z naszych usług. Zapewnimy Ci solidne wsparcie doświadczonych introligatorów oraz przygotowanie atrakcyjnie wykończonych nośników, które wykorzystasz do promowania swojej firmy.

Uszlachetnianie

Zastanawiasz się nad przygotowaniem materiałów reklamowych, które wzbudzą w klientach duże zainteresowanie? Szukasz pomysłu na przekaz, który będzie atrakcyjny wizualnie? A może chcesz, aby etykiety były nie tylko oryginalne, ale także odporne na działanie czynników zewnętrznych? Pozwól, że wskażemy Ci rozwiązanie idealne. Uszlachetnianie to jedna z usług, na którą klienci decydują się bardzo często – nie bez powodu. Za pomocą wybranych metod urozmaicania druku nadajemy indywidualny charakter wizytówkom, etykietom, artykułom biurowym, opakowaniom folderom i wszystkim innym materiałom, na których wydrukowaniu najbardziej Ci zależy.

Czym jest uszlachetnianie druku?

Uszlachetnianie jest dziedziną z pogranicza poligrafii oraz introligatorstwa. Poprzez nakładanie na papier dodatkowych powłok (np. z folii lub lakieru) nadajemy mu więcej wyjątkowego charakteru. Wybrane metody uszlachetniania sprawiają też, że podłoże staje się bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne czy działanie czynników z zewnątrz, takich jak promienie UV oraz wilgoć. Wybrane czynności przeprowadza się przed oddaniem materiałów reklamowych do introligatora. Urozmaicenia tego typu najlepiej prezentują się na już zadrukowanym papierze, nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby zastosować je także w przypadku tych obszarów, które nie zostały pokryte farbą. Efekt – bez względu na metodę oraz rodzaj wykończenia – zawsze prezentuje się atrakcyjnie.

Uszlachetnianie materiałów reklamowych polecamy klientom, którzy chcą wyróżnić swoją markę na tle konkurencji lub wzbudzić w konsumentach dodatkowe zainteresowanie. Papier pokryty folią bądź lakierem prezentuje się zdecydowanie bardziej interesująco niż powłoki, które nie posiadają przyciągającego wzrok elementu. Kwestie estetyczne to oczywiście nie wszystko. Uszlachetnianie służy również temu, aby materiały reklamowe były odporne na uszkodzenia mechaniczne, takie jak rozciąganie czy ścieranie. Dzięki dodatkowej powłoce zadrukowana powierzchnia papieru lub kartonu nie traci swojego charakteru. Znacznie łatwiej zachowasz pierwotny wygląd etykiety, kartonika lub wizytówki, jeśli zastosujesz odpowiedni typ uszlachetnienia.

Metody uszlachetniania materiałów drukowanych

W ramach świadczonych usług proponujemy foliowanie, lakierowanie, tłoczenie oraz hot-stamping (termodruk). Każda z tych form uszlachetnienia stanowi odpowiednie rozwiązanie dla klientów, którzy myślą o przygotowaniu ciekawych materiałów reklamowych. Sprawdź, czym charakteryzują się najpopularniejsze metody urozmaicania powierzchni druku:

Inaczej laminowanie – metoda, w której do pokrycia zadrukowanej powierzchni stosuje się specjalną folię. W ten sposób można z jednej strony poprawić warstwę wizualną materiałów drukowanych, a z drugiej nadać im więcej odporności na uszkodzenia mechaniczne. Papier jest dzięki temu sztywniejszy, a farba nie traci koloru, nawet w wyniku działania niekorzystnych czynników zewnętrznych.

Pokrywanie papieru lakierem pozwala na uzyskanie materiałów dopracowanych pod względem wizualnym oraz odpornych na uszkodzenia mechaniczne. Co ważne, dzięki specjalnym lakierom w odpowiedni sposób zabezpieczona zostaje farba, którą zadrukowano podłoże. Dzięki temu zyskujesz pewność, że materiały reklamowe lub produkcyjne będą prezentowały się idealnie bez względu na warunki. To jednak nie koniec zalet. W zależności od rodzaju lakieru istnieje możliwość zmiany koloru powłoki lub nadania jej dodatkowych walorów wizualnych (np. efektu połysku bądź matu).

Tworzenie wypukłości na zadrukowanej powłoce to bardzo często wybierana metoda uszlachetniania. Dzięki specjalnej matrycy uzyskuje się trójwymiarowy wzór, który następnie urozmaica za pomocą kolorowej folii. Istnieje również możliwość odbarwienia miejsca na wzór w celu uzyskania interesującego kontrastu. Tłoczenia podziwiamy najczęściej na okładach książek lub opakowaniach produktów luksusowych.

Inaczej hot-print lub termodruk, stosowany do tworzenia elementów ozdobnych na papierze lub kartonie W tym celu wykorzystuje się technikę wytłaczania na gorąco. Wypukłe matryce pozwalają na uzyskanie pożądanego wzoru, na który następnie nakłada się specjalną folię hot-stampingową – najczęściej w kolorze srebrnym lub złotym, choć nie tylko. W rezultacie otrzymujemy lekko wklęsłą strukturę o dużych walorach wizualnych. Metoda ta zalecana jest przy tworzeniu wizytówek, ekskluzywnych opakowań, teczek oraz podobnych materiałów reklamowych.

Drukarnia Majorczyk - materiały reklamowe w atrakcyjnej odsłonie

Uszlachetnianie druku przekona każdego, kto myśli o przygotowaniu materiałów reklamowych atrakcyjnych wizualnie i wyjątkowych pod względem wykończenia. To świetny wybór także ze względu na możliwość dodatkowego zabezpieczenia powłoki przed uszkodzeniem. Metod oraz rodzajów wykończeń istnieje mnóstwo – chętnie Ci je zaprezentujemy i pomożemy wybrać najlepsze rozwiązanie. Wskażemy, które materiały reklamowe mogą zyskać za sprawą uszlachetnienia, a także zaproponujemy technikę, dzięki której wzbudzisz zainteresowanie wśród swoich odbiorców.

Lokalizacja

ul. Kawiary 54
62-200 Gniezno, Polska

Zadzwoń

+48 501 552 431

Sledź nas

Polub nas i bądź na bieżąco
z aktualnymi promocjami!