Druk offsetowy
W codziennej pracy wykorzystujemy dwa rodzaje druku: offsetowy oraz cyfrowy. Pierwszy z nich polecamy tym klientom, którym zależy na przygotowaniu materiałów w bardzo dużych nakładach oraz wysokiej jakości, jeśli chodzi o odwzorowanie szczegółów. Wszystko to możliwe jest dzięki technologii stosowanej w offsetowych urządzeniach drukujących. Zalet takiego rozwiązania istnieje jednak zdecydowanie więcej. Warto poznać je wszystkie, aby w przyszłości wiedzieć, jaka metoda będzie właściwa do przygotowania konkretnego typu elementów wchodzących w skład identyfikacji wizualnej marki.
Offset – zasada działania
Offset to tzw. druk płaski. Jego specyfika polega na tym, że obraz przenoszony jest na papier przy użyciu specjalnego aluminiowego cylindra bezpośrednio z płaskiej formy. Wszystkie elementy matrycy znajdują się więc na tym samym poziomie. Dzięki takiemu rozwiązaniu praca urządzenia przebiega szybko i sprawnie. W ten sposób możemy przygotowywać materiały reklamowe w wysokich nakładach, z dużą dokładnością oraz idealnym odwzorowaniem kolorów i detali.
Offset jest najczęściej stosowaną techniką druku, jednak z tych samych powodów bywa, że należy też do droższych rozwiązań – wymaga przygotowania matryc, które następnie pozwolą na uzyskanie spodziewanego efektu końcowego. To wymaga zdecydowanie większego nakładu pracy już na początku realizacji zlecenia. Koszt ten wyrównuje się po rozpoczęciu produkcji, ponieważ matryca pozwala na przygotowanie dużej liczby odbitek. Metody tej nie polecamy zatem klientom, którzy myślą o przygotowaniu niewielkiej liczby ulotek, plakatów czy innych materiałów reklamowych. W takich przypadkach okazuje się nie dość opłacalny – zdecydowanie lepiej postawić na druk cyfrowy.
Wybierasz druk offsetowy?
Poznaj CMYK
Podczas przygotowywania projektu bardzo ważne jest, żeby wziąć pod uwagę kilka parametrów, w tym m.in. kolorystykę. Do przygotowania materiałów techniką offsetową stosuje się model CMY, powszechniej znany jako CMYK. To zestaw czterech podstawowych farb drukarskich, dzięki którym można odzwierciedlić na papierze każdy inny znany nam kolor, co daje naprawdę duże możliwości, jeśli chodzi o projektowanie nawet bardzo skomplikowanych grafik. W jego skład wchodzi cyjan (niebieski), magenta (fuksja), yellow (żółty) oraz czarny (key kolor, inaczej barwa bazowa). Właśnie tymi kolorami wypełniane są kałamarze matrycy w urządzeniu offsetowym. Efekt uzyskuje się poprzez nakładanie na siebie farb w określonych proporcjach: od 0 do 100%. Ze względu na możliwość uzyskania dokładnego odzwierciedlenia barw CMYK stosuje się do sporządzenia materiałów promocyjnych wysokiej jakości. To metoda odpowiednia jest np. do przygotowania estetycznie wyglądających opakowań. Etykiety, obwoluty czy zawieszki będą prezentować się równie atrakcyjnie dzięki dokładnemu odwzorowaniu detali.
Z tego rozwiązania zadowolony będzie każdy, komu zależy na stworzeniu ciekawych wizualnie materiałów reklamowych w dużym nakładzie. Sprawdź, dlaczego jeszcze warto wybrać druk offsetowy.
Offset – idealne rozwiązanie dla dużych nakładów
Druk offsetowy najczęściej wykorzystywany jest do przygotowywania kolorowych opakowań, etykiet oraz innych materiałów promocyjnych. Ze względu na wysoką jakość i szybkość ich pozyskiwania z opcji tej korzysta się w bardzo wielu branżach – poczynając na przemyśle spożywczym, a kończąc na elektronice.
Przede wszystkim jest to opcja wysoce opłacalna przy dużych i bardzo dużych nakładach. Zyskujesz pewność, że ujęte w projekcie elementy, takie jak napisy, logo firmy czy grafiki będą wyraziste i zgodne z założeniem. Offset daje gwarancję dokładnego odwzorowania detali oraz nasycenia kolorów za sprawą kolorów CMYK. Warto zaznaczyć przy tym, że w przypadku techniki druku płaskiego istnieje możliwość łączenia różnych kolorów i rodzajów materiałów, także z opcją uszlachetnienia – papier zadrukowany metodą offsetową można pokryć folią bądź dodatkowym zdobieniem, bez obaw o jakość.
Nie bez przyczyny metoda ta jest tak chętnie wybierana przez producentów branży spożywczej, kosmetycznej czy farmaceutycznej. Złożenie zamówienia w naszej drukarni jest równoznaczne z otrzymaniem wysokiej jakości materiałów reklamowych, takich jak banderole, owijki, etykiety, zawieszki, obwoluty czy opracowane graficznie opakowania. Offset znakomicie nadaje się do nakładania farb na papierze o różnej gramaturze. Kolory można nakładać zarówno na zwykły karton, jak i specjalne wersje papieru. Nie trzeba dodatkowo martwić się o to, że grafika nie zostanie właściwie odwzorowana.
Kiedy druk offsetowy nie będzie dobrym rozwiązaniem?
Oczywiście offset nie jest idealnym rozwiązaniem dla każdego projektu. Przede wszystkim jest to metoda droższa od druku cyfrowego, szczególnie, jeśli do przygotowania mamy ulotki, broszury, teczki, a zatem materiały, które zwykle przygotowywane są w stosunkowo małych nakładach.
Warto zaznaczyć również, że w druku offsetowym, ze względu na korzystanie z matrycy, nie ma możliwości dużej personalizacji poszczególnych partii. Jeśli więc oczekujemy przygotowania materiałów o indywidualnych cechach, może to nie być idealny wybór, ponieważ wszystkie ulotki, plakaty czy broszury, które wyjdą spod matrycy, będą prezentowały się w ten sam sposób.
Z kolei jeśli zależy Ci na czasie i oczekujesz błyskawicznej realizacji projektu, wybór druku offsetowego może nie być najlepszą opcją. Trzeba pamiętać, że przed przystąpieniem do pracy należy przygotować matrycę, dzięki której możliwe będzie nałożenie grafiki, więc czas niezbędny na opracowanie całości w sposób naturalny jest nieco dłuższy.
Podsumowując: jeśli planujesz przygotowanie dużych nakładów w znakomitej jakości, druk offsetowy najprawdopodobniej jest dla Ciebie. Nie odrzucaj jednak automatycznie innych możliwości, które – w zależności od sytuacji – mogą lepiej spełnić Twoje oczekiwania.
Drukarnia Majorczyk - to się opłaca!
Nie wiesz, czy offset okaże się odpowiednim rozwiązaniem dla przygotowania materiałów reklamowych? Pomożemy Ci w określeniu, która metoda będzie właściwa. Nasi specjaliści służą fachowym wsparciem w tym zakresie. Z przyjemnością poznamy Twój pomysł na promocję marki oraz wstępny projekt, dobierzemy metodę, a następnie zabierzemy się za realizację zamówienia. Dysponujemy nowoczesnym zapleczem technicznym, dzięki któremu możemy przygotowywać materiały w dużych nakładach. Czas realizacji zlecenia będzie adekwatny do wybranego rodzaju druku – w przypadku offsetu może zostać nieznacznie wydłużony. Zawsze jednak dążymy do tego, aby zlecenie zostało zrealizowane zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.
Druk offsetowy znajduje bardzo szerokie zastosowanie. Nie bez przyczyny jest tak chętnie wybierany do przygotowywania materiałów reklamowych o wysokiej jakości wykonania. Z pewnością okaże się metodą opłacalną także dla Twojej firmy. Sprawdź, jakiego typu usługi możemy dla Ciebie zrealizować i prześlij nam projekt. Wykonamy każde zlecenie – a Twoje opakowania, etykiety, owijki i inne elementy będą przyciągać wzrok potencjalnych klientów z jeszcze większą skutecznością.
Lokalizacja
ul. Kawiary 54 62-200 Gniezno, Polska
Zadzwoń
Sledź nas
Polub nas i bądź na bieżąco z aktualnymi promocjami!